computerlessen - Reisverslag uit Knysna, Zuid-Afrika van Gosse en Simone Elzinga - WaarBenJij.nu computerlessen - Reisverslag uit Knysna, Zuid-Afrika van Gosse en Simone Elzinga - WaarBenJij.nu

computerlessen

Door: simone

Blijf op de hoogte en volg Gosse en Simone

20 Maart 2013 | Zuid-Afrika, Knysna

We geven sinds een aantal weken computerlessen aan mensen uit de sloppenwijken. op dit moment hebben we 14 mensen die trouw komen. De opzet van de computerlessen is om de mensen te leren met een computer om te gaan maar ook om hen te helpen om hun te uiten naar officiële instanties toe en om hen te leren een goede CV en begeleidende brief te schrijven zodat ze een betere kans hebben op een baan, een basis aan vaardigheden dus.
Deze cursus duurt 20 weken en de cursisten zullen in deze weken een aantal tests krijgen waarop ze een cijfer krijgen. Aan het einde van de cursus doen ze een examen en krijgen ze een certificaat.

De mensen die komen weten letterlijk niks van de computer. Ze moeten echt alles nog leren.

Vandaag hebben we onze 9de les gegeven en hebben ze zelf een uitnodiging voor een feestje gemaakt. Dit om hen te leren om creatief te zijn met Word en hun te helpen bepaalde vaardigheden te ontwikkelen.
Ze deden het geweldig! Er kwamen veel gekleurde, vrolijke uitnodigingen voorbij.
We zijn trots op onze cursisten!

• 21 Maart 2013 - 21:07

Herman:

Hey,

Geweldig dat jullie op deze manier de mensen helpen. Gods zegen in al het werk dat jullie doen.

Groetjes,
    Herman